نویسندگان:
ملوک خادمی اشکذری1 ، جلال عبودی2 ، فاطمه منجزی3 ، حدیث ممتازان4 ، مریم بلدی5 ، مریم محمدی6 .1Department of Educational Psychology, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Al-Zahra University. Tehran Iran
2استادیار دانشگاه فرهنگیان اهواز
چکیده فارسی: از دیرباز هندسه از جمله دروسی بود که مورد توجه تمامی آموزگاران قرار گرفته بود این پژوهش ناظر بر درس هندسه کلاس نهم می باشد این پژوهش که به صورت کیفی توسط ۴ نفر از دانشجویان معلمان رشته ریاضی و فیزیک صورت گرفته ، در تلاش است طرز نهفته دانش آموزان را نسبت به درس هندسه از بین ببرد و به روش ساختن گرا آنها را برای یادگیری مفاهیم گسترده تر هندسه در پایه های بالاتر آماده سازد در این پژوهش دانشجو معلمان با استفاده از پاورپوینت و برنامه های مرتبط ،بستری مناسب جهت آموزش هم نهشتی مثلثات را برای دانش آموزان را فراهم کردند از جمله محاسن روش مورد استفاده در این پژوهش مشاهده دیداری و درک بهتر دانش آموزان از هم نهشتی مثلثات بود دانشجو معلمان تلاش کردهاند در این پژوهش ، ایرادات و مشکلات کلی دانش آموزان را در درس هندسه بر طرف سازد و برای انجام این کار از روش تدریس ساختن گرا کمک گرفته اند بزرگترین چالش در رابطه با هم نهشتی مثلثات برای دانشجو معلمان ، عدم درک و شناخت صحیح دانش آموزان بود که تلاش شد ، با استفاده از برنامه جئوجبرا این مشکل به حداقل برسد