نویسندگان:
علیرضا محمدی آریا1 ، پاکزاد امیری2 .2دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه برنامه ریزی درسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران
چکیده فارسی: هدف اصلی این مقاله، آشنایی با اندیشه ها و تفکرات دبلیو دبلیو چارترز اندیشمند متقدم برنامه درسی است تا بتوان از تاثیرگذاری وی در شکل گیری حوزه برنامه درسی آگاهی یافت در این پژوهش از روش تحلیل مروری استفاده شده تا با بررسی منابع علمی و نظریات وی، با اندیشه و تفکرات وی در حوزه برنامه درسی بیشتر مورد واکاوی و تحلیل قرار گیرد نتیجه این شده که نظریات و تفکرات چارترز، در دو قالب جامعه محوری و کارآیی اجتماعی در شکل حوزه برنامه درسی موثر بوده و هم چنین نقدهای بر نظریات وی وارد شده است