نویسندگان:
مریم زمانی کوخالو1 ، فاطمه پرواز2 ، سعید شاویسی زاد3 .2گروه روان شناسی بالینی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
3گروه روان شناسی بالینی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر تاثیر آموزش روان درمانی مثبت گرا بر پایداری زناشویی و کیفیت رابطه زناشویی زوج های ناسازگاربود روش این پژوهش، نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه زوج های ناسازگار مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ بودند نمونه مورد نظر با استفاده از روشنمونه گیری هدفمند ۳۰ نفر در دو گروه آزمایشی و گواه ۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه گواه قرار گرفتند نتایج بااستفاده از روش آماری تحلیل کواریانس، نشان داده شد که آموزش روان درمانی مثبت گرا بر افزایش پایداری زناشویی وکیفیت رابطه زناشویی زوج های ناسازگار موثر بود