نویسندگان:
غلامعلی افروز1 ، محبوبه سیه چهره اطربی2 .2کارشناس ارشدروانشناسی تربیتی،آموزگاردبستان ،دبستان شهید آهنگری،نکا، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی آموزش مهارت های زندگی بر خودکار آمدی تحصیلی و ادراک شایستگی دانش آموزان پایه ی ششم بود روش پژوهش حاضر، از نوع مطالعات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون_ پس آزمون با گروه کنترل می باشد جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع ششم شهرستان نکا در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۶ بودند حجم نمونه با توجه به طرح پژوهش، برای هر گروه آزمایش و کنترل ۱۵ نفر و در مجموع ۳۰ نفر در نظر گرفته شده است که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند ابزارگرد آوری دادها، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و پرسشنامه خود ادراکی هارتر بود جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از بسته نرم افزاری SPSSنسخه ۲۱ و از آزمون تحلیل تجزیه و تحلیل کوواریانس ANCOVA استفاده شد نتایج به دست آمده از پژوهش بیانگر آن است که، آموزش مهارت های زندگی بر خودکار آمدی تحصیلی و ادراک شایستگی دانش آموزان تاثیر مثبت داشت