نویسندگان:
سعید منصوری1 ، نازنین توپچی پور آردلی2 ، سیدعلی زمانی ثانی3 .2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، واحد مرند، دانشگاه آزاد سلامی، مرند، ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، واحد مرند، دانشگاه آزاد سلامی، مرند، ایران
چکیده فارسی: اسباب بازی ها ابزارهای آموزشی ارزشمندی هستند که در حالی که سرگرم کننده هستند ، به رشد کودک نیز کمک می کنند مطالب آموزشی سنتی به اندازه کافی توانایی های توسعه فردی کودکان را در نظر نمی گیرد مطالب آموزشی جدید باید به گونه ای تهیه شود که کودکان بتوانند مطابق با سرعت یادگیری خود و فرآیندهای یادگیری خود آموزش کسب کنند مزایای احتمالی از دستگاه های هوشمند که به طور همزمان به بیش از یک ارگان حسی پذیرفته می شوند و استنتاج هایی که از سناریوها با استفاده از چنین مواد آموزشی گرفته می شود ، شگفت انگیز است هدف از این مطالعه بهره گیری از اسباب بازی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی به منظور حمایت از توسعه مفهوم کودکان پیش دبستانی از نظر تعداد ، شکل ها ، حیوانات و رنگ ها بود در این مطالعه ، فرایند طراحی و توسعه اسباب بازی های هوشمند توضیح داده شده است اسباب بازی هوشمند از کودکان در یادگیری با سرعت خود پشتیبانی می کند و می تواند تعیین کند که چه چیزی و چگونه می آموزد و به کدام کودک می پردازد این یک سیستم تدریس هوشمند است که می تواند پردازش تصویر و پردازش زبان طبیعی را در فرایند تدریس انجام دهد این اسباب بازی ها قادر هستند کاربر خود را تشخیص دهند ، تعامل داشته باشد و فعالیتهای یادگیری را با توجه به سرعت یادگیری کودک مدیریت کند