نویسندگان:
ایمان شاکری1 ، سهراب یزدانی2 ، سینا رنجبری قاضی جهانی3 .2استاد یار دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
چکیده فارسی: یادگیری سیار به دلیل رشد و تقاضا برای فناوری های محاسباتی بی سیم و ازراه دوردر سال های اخیر در حال گسترش است این یک تغییر پارادایم جدید در بعد یادگیری ارائه می دهد که کلاس های درس معمولی ممکن است در رویکرد آموزش و یادگیری از ارائه آن ناتوان باشند این مطالعه به بررسی ادغام یادگیری سیار در ریاضیات در موسسه آموزش عالی می پردازد زیرا به نظر می رسد تحقیقات در مورد استفاده از یادگیری سیار برای آموزش و یادگیری ریاضیات محدود است این مطالعه بر بررسی ادراکات و تجربه دانش آموزان از یادگیری سیار در کلاس درس ریاضیات و همچنین بررسی اهمیت یادگیری سیار بر نگرش نسبت به ریاضیات متمرکز بود این مطالعه شامل ۷۰ دانشجو در یکی از دانشگاه های فنی بود دانش آموزان برداشت های خود و تجربیات قبل و بعد را از طریق پرسشنامه پیمایشی گزارش کردند یافته ها گزارش کردند که سطح هیجان یادگیری دانش آموزان افزایش می یابد، درگیرکننده و مثبت می توانند یک یادگیرنده مستقل پس از تجربه یادگیری سیار در محیط کلاس رسمی باشند از این رو، یادگیری سیار به طور قابل توجهی نگرش دانش آموزان را نسبت به اهمیت ریاضیات افزایش می دهد و اضطراب ریاضی را کاهش می دهد