نویسندگان:
سید محمدحسین جوادی1 ، نوشین کاییدی2 ، حسن محمدی3 ، مهدی چاشی پور قلعه قاضی4 .2فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب
3فوق لیسانس ادبیات عرب
4لیسانس آموزش زبان عربی
چکیده فارسی: از آن جایی که وظیفه اساسی معلم در تدریس ، در گیر نمودن فرا گیران با مطالب یا گرفتنی و سپس راهنمایی و جهت دادن فعالیت های وی می باشد از این رو باید با استفاده از نیروی خلاق در فرایند یاد دهی ، یادگیری را تحریک و فرا گیران را تشویق نماید با توجه به تغییرات و پیشرفت های سریعی که در علوم روی می دهد ، دانش آموزان ما نیازمند روش هایی هستند که از طریق آن ها به مهارت های یادگیری دست یابند تا خود بتوانند علوم را بهتر و سریع تر و همگام با پیشرفت ها بیاموزند در عصر حاضر یادگیری با روش ها و رویکرد های متفاوتی صورت می گیرد و یا بهتر بگوییم تدریس با روش های مختلفی صورت می گیرد یک معلم با توجه به اقتضای شرایط و امکانات از روش سخن رانی استفاده میکند و دیگری از روش های مختلف دیگری که هر کدام در ای خود جای بحث و گفتگو دارد اما بحث امروز ما مربوط به روش مشارکتی است