نویسندگان:
طاهره آذری ارقوان1 ، زینب سارانی2 ، سارا اکبری3 ، آمنه خضری نژاد4 .2فوق لیسانس ریاضی محض گرایش آنالیز
3لیسانس آموزش ابتدایی
4لیسانس معارف اسلامی
چکیده فارسی: کلاس درس به عنوان یک گروه یا نظام اجتماعی دارای همه ویژگی های سیستم های اجتماعی است که مورد توجه صاحب نظران علوم رفتاری قرار دارد مدیریت کلاس بر عهده معلم است که قبل از آموزش یا هر گونه اقدام تربیتی و رفتاری باید کلاس درس را جهت تحقق اهداف ، مدیریت نماید یکی از عواملی که امروزه، مدیران وسیاستگذاران آموزش وپرورش به عنوان موضوعی مهم و اساسی بدان توجه دارند، عامل مدیریت کلاس است که از دیر باز به عنوان پیچیده ترین موضوع در بهبود کیفیت آموزش شناخته شده است مدیریت کلاس،متغیری کلیدی در ایجاد جو مطلوب برای آموزش و یادگیری دانشآموزان به شمار میآید امروزه، تجهیز معلمان به مهارت های کارآمد مدیریتی، در برنامهریزی برای آموزش های حرفهای، ضرورتی غیر قابل انکار است؛ بنابراین شناخت عوامل موثر بر سبک های اثربخش مدیریت کلاس به منزلهء پیشنیازی در طراحی روش های توسعهء سبک ها و مهارت های مدیریتی، اهمیت دارد در این مقاله شما را با اهمیت و نقش معلمان در مدیریت کلاس و اصول و تاثیرات آن در رشد فراشناختی و دانش آموزان اشنا خواهیم کرد