نویسندگان:
مصطفی حیدری هراتمه1 ، مجتبی رشیدی نیا2 ، ابوالفضل کریمی3 ، مرتضی حاجی پور4 .1استادیار، گروه اقتصاد و مدیریت، واحد نراق، دانشگاه آزاد اسلامی، نراق، ایران
2لیسانس علوم تربیتی
3لیسانس علوم تربیتی
4لیسانس علوم تربیتی
چکیده فارسی: یادگیری به عنوان امری طبیعی در انسان از بدو تولد آغاز شده و و در ادامه افزایش یافته و شکل پیچیده تری به خود می گیرد در این میان دوران کودکی و نوجوانی اوج دوران یادگیری برای انسان است که ولا در مدرسه و زیر نظر معلمان و مربیان آموزشی طی می شود اما این یادگیری جنبه های مختلفی دارد؛ یادگیری تنها از معلم و یا محتوای درسی نیست بلکه محیطی که در آن مشغول به تحصیل هستند نیز دارای ویژگی های مختلفی از یادگیری است که دانسته های زیادی را به دانش آموزان القا می کند محیط تنها فضای فیزیکی اطراف دانش آموزان تلقی نمی شود بلکه شامل سایر دانش آموزان نیز است که بر یکدیگر تاثیر متقابلی دارند و بسیاری از رفتارها و هنجارهای اجتماعی را در ارتباط با یکدیگر آموزش می بینند که این موضوع اهمیت محیط آموزشی را دو چندان خواهد کرد محیط آموزشی نامناسب می تواند معایب معایب بسیاری داشته باشد لذا نیاز است تا مدیران و معلمان در این زمینه توجه لازم را داشته باشند و محیطی مناسب برای یادگیری دانش آموزان ایجاد کند که در این مقاله به بررسی این موضوع و چگونگی انجام آن میپردازیم