نویسندگان:
ابوالقاسم عاصی1 ، راضیه نجفی2 .1استادیار گروه قرآن و حدیث T واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی ،یزد، ایران نویسنده مسئول
2کارشناسی ارشد ادبیات فارسی
چکیده فارسی: تقویت نماز در هر مقطع و هر شرایطی باید بصورت کاملا تخصصی و تحت برنامه ریزی کارشناسان متعدد و مجرب، برگرفته از افراد فرهنگی، کارشناسان نمازی، مشاورین و باشد بی شک همه ی انسان ها در ضمیر ناخوآگاه خود و به صورت فطری به پرستش معبود ازلی و ابدی خود گرایش دارند؛ اما چیزی که مهم است، نحوه ی آموزش صحیح انجام و انتقال این موضوع است طبیعتا انجام هیچ کاری با زور و اجبار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، مخصوصا انجام امور دینی چون درپیش گرفتن روش اشتباه در مسیر آموزش، مخصوصا در سال های ابتدایی که تشویق دانش آموزان به نماز خواندن بیشترین تاثیر را دارد، می تواند در فرایند علاقمند کردن دانش آموزان به نماز نتیجه عکس داده و آن ها را دچار دلزدگی کند، طوری که دیگر هیچ وقت تلاش برای ایجاد انگیزه برای نماز خواندن در آ ن ها به ثمر نرسد و برای همیشه از این مسیر الهی و اتصال به معبود دور شوند در این مقاله شما را با اهمیت و روش های گوناگون علاقه مند کرده و جذب دانش آموزان به نماز خواندن و نماز جماعت آشنا خواهیم کرد