نویسندگان:
سمانه اسماعیل نژاد1 ، نسرین اسماعیل نژاد2 .1گروه روانشناسی،دانشگاه پیام نور واحد ملکان، آموزگارابتدایی دبستان دخترانه سادات، شهرستان میاندوآب
2کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، دبیر مقطع متوسطه، دبیرستان دخترانه تربیت میاندوآب
چکیده فارسی: از آنجایی که رفتار یکی از حوزه های گسترده ی مرتبط با روان شناسی است که تاثیرات آن در همه ی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و اجتناب ناپذیر است و در صورت بروز رفتار نابهنجار از فرد، مشکلات متعددی در روابط فردی و اجتماعی ایجاد می شود بنابراین تغییر و اصلاح رفتار ضرورت می یابد کودکان ازجمله افرادی هستند که رفتارهای مطلوب باید از همان سنین کودکی در آنها نهادینه شود که بخشی از این مسئولیت به عهده ی معلم می باشد معلمان برای اینکه بتوانند دانش آموزان را به سمت رفتارهای مطلوب و حفظ آن رفتار و همچنین کاهش رفتارهای نامطلوب سوق دهند، باید با شیوه های اصلاح و تغییر رفتار آشنا شوند که در این مقاله سعی شده است تا حدودی به راهکارهای اصلاح و تغییر رفتار در کودکان اشاره شود