نویسندگان:
سید حسن حاتمی نسب1 ، سمانه اسماعیل نژاد2 ، نسرین اسماعیل نژاد3 .1استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی ،یزد، ایران
2گروه روانشناسی،دانشگاه پیام نور واحد ملکان، آموزگارابتدایی دبستان دخترانه سادات، شهرستان میاندوآب
3کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، دبیر مقطع متوسطه، دبیرستان دخترانه تربیت میاندوآب
چکیده فارسی: از آنجایی که رفتار یکی از حوزه های گسترده ی مرتبط با روان شناسی است که تاثیرات آن در همه ی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و اجتناب ناپذیر است و در صورت بروز رفتار نابهنجار از فرد، مشکلات متعددی در روابط فردی و اجتماعی ایجاد می شود بنابراین تغییر و اصلاح رفتار ضرورت می یابد کودکان ازجمله افرادی هستند که رفتارهای مطلوب باید از همان سنین کودکی در آنها نهادینه شود که بخشی از این مسئولیت به عهده ی معلم می باشد معلمان برای اینکه بتوانند دانش آموزان را به سمت رفتارهای مطلوب و حفظ آن رفتار و همچنین کاهش رفتارهای نامطلوب سوق دهند، باید با شیوه های اصلاح و تغییر رفتار آشنا شوند که در این مقاله سعی شده است تا حدودی به راهکارهای اصلاح و تغییر رفتار در کودکان اشاره شود