نویسندگان:
ابوذر بهروزی1 ، رقیه حیدری2 .1دانشجوی دکتری حقوق خصوصی،واحداراک،دانشگاه آزاداسلامی،اراک،ایران.
2گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستان
چکیده فارسی: امروزه آموزشهای الکترونیکی دیدگاه جامعه را نسبت به یادگیری و آموزش تغییر داده و فرایند یادگیری دیگر با مفاهیم کلاس، آموزشگاه ، حضور فیزیکی و اتلاف وقت تداعی نمیشود آموزشهای الکترونیکی علیرغم فوایدی که برای حفظ محیط زیست دارد اما این آموزشها و محتواهای الکترونیکی خود نیاز دارند که سبز باشند و به توسعه پایدار مستقیما کمک کنند در این پژوهش محقق با روش تحلیلی توصیفی به مطالعه منابع مرتبط پرداخته و در جستجوی دیدگاه جامع نسبت به آموزش الکترونیکی سبز میباشد و نتایج به دست آمده نشان داد که آموزشهای الکترونیکی به چهار صورت: ۱ترویج آموزش از راه دور و کاهش ترافیک، آلودگی و ترددهای شهری و بین شهری ۲آموزش توسعه پایدار به صورت الکترونیکی ۳تولید محتوای سبز و رفع نیازهای مخاطبان به آموزش حضوری ۴ استفاده از نرمافزارها و سخت افزارهای سبز با مصرف انرژی بهینه، میتوانند یاریگر محیط زیست باشد