نویسندگان:
سهیل طاهری1 ، علیرضا مطلبی نژاد2 ، سمیرا مولایی3 .1استادیارگروه حقوق واحد دانشگاه آزاداسلامی واحد شهرقدس،ایران،شهرقدس.
2دکترای تکنولوژی آموزشی استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان سمنان
3دانشجوی ارشد برنامه ریزی درسی
چکیده فارسی: از جمله مقولاتی که سیستمهای آموزشی کشورها برای شکل دهی به شخصیت دانش آموزان و جلوگیری از هنجار شکنی باید به آن اهتمام داشته باشند نهادینه کردن قوانین و احترام به حقوق سایر افراد جامعه است اما برای آموزش صحیح ابتدا باید بر محدوده معنای ،آن مرزها و حدود آن اتفاق نظر وجود نداشته باشد تا امکان انتقال معانی آن نیز به درستی میسر میباشد در این مقاله ما ضمن تعریف سواد حقوقی به تبیین انواع آموزش حقوق که با مطالعه تطبیقی نظام های آموزشی حقوق کشورهای پیشرو ارائه شده هست خواهیم پرداخت