نویسندگان:
شهرزاد هوشمندی نیا1 ، افسانه صادقی2 ، مهوش صادقی3 .1گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، دانشکده علوم انسانی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
3گروه علوم انسانی ، رشته مشاوره ،کارشناسی دانشگاه فرهنگیان تهران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف مطالعه اخلاق حرفه ای در سازمان های آموزشی صورت گرفت، روش پژوهش حاضر مروی و تحلیلی بود با استفاده از سرچ کلمات مرتبط با پژوهش در سایت های علمی بود نتایج نشان داد که آئین رفتارحرفه ای مهمترین خط مشی های حرفه را مشخص نموده و ضامن بقای آن است نباید شامل ایده های ذهنی باشد، بلکه باید دارای هدف های دست یافتنی و مقررات عملی و قابل اجرا برای کار باشد وجود آئین رفتار حرفه ای ،جامعه را مطمئن می سازد که حرفه می خواهد استاندارد عمل خوبی داشته باشد وهر یک از اعضا را به رعایت آن ملزم می کند در سازمان ها بود ابعاد اخلاق حرفه ای در این پژوهش از روش غربالگری انتخاب شده اند که شامل مهارت های فردی ، مهارت های سازمانی ، تعهد فردی ، اعتماد فردی ، شفاف سازی فردی ، مسولیت پذیری فردی ، تعهد سازمانی ، اعتماد سازمانی شغلی، آموزش سازمانی ، نظارت سازمانی می باشد