نویسندگان:
سراج الدین محبی1 ، مهرناز خیرجو2 ، سمیرا صادق نیا3 .1گروه مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
2کارشناسی فناوری اطلاعات، دبیر آموزش و پرورش، استان اردبیل، لاهرود
3کارشناسی ارشد هوش مصنوعی، دبیر آموزش و پرورش، استان اردبیل، مشکین شهر،
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف ارزیابی آموزش مبتنی بر پروژه چند رسانه ای در یادگیری و انگیزه دانش آموزان رشته کامپیوترهنرستان های شهرستان مشکین شهر انجام گرفته است روش پژوهش نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل می باشد جامعه پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر رشته کامپیوتر هنرستان های شهرستان مشکین شهر می باشد از بین جامعه تحقیق دو گروه آزمایش و کنترل، ۲۵ نفر به عنوان گروه نمونه و به شیوه در دسترس انتخاب شدند گروه آزمایش با استفاده از روش پروژه محور و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دیدند انگیزه پیشرفت با استفاده از پرسشنامه استاندارد انگیزه پیشرفت هرمنس، و یادگیری دانش آموزان از طریق آزمون های معلم ساخته پیش آزمون و پس آزمون مورد سنجش قرار گرفت جهت تجزیه و تحلیل یافته ها از آزمون تحلیل واریانس با اندازه های مکرر و تحلیل کوواریانس استفاده گردید نتایج نشان داد تاثیر آموزش با استفاده از چند رسانه ای با رویکرد پروژه محور بر یادگیری، یادسپاری، کاربست آموخته ها و انگیزه هنرجویان بیشتر از روش های سنتی است