نویسندگان:
عباس قائدامینی هارونی1 ، سجاد حیدری2 ، محمد سعید کرمی3 ، مستانه نیکوفر4 .1دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی، دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2۱ کارشناسی علوم تربیتی
3۲ کارشناسی روانشناسی
4کارشناسی علوم تربیتی، گرایش پیش دبستانی و دبستانی
چکیده فارسی: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر کیفیت زندگی دانش آموزان ابتدایی بیش فعال انجام شد پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع نیمه تجربی است جامعه آماری در این پژوهش را تمامی دانش آموزان با اختلال نقص توجه در مدارس شهر کرمانشاه بودند و ۴۰ نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند این مطالعه برای ۸ هفته اجرا شد نتایج این مطالعه نشان داد که کیفیت زندگی در پیش آزمون ۱۰/۸ ± ۱۴/۳۲ بود که در پس آزمون به ۱۲/۱۵ ± ۲۱/۵۲ افزایش یافت، در حالیکه در گروه کنترل اختلاف معنی داری مشاهده نشد این نتایج اختلاف معنی داری بین پیش آزمون و پس آزمون را در گروه مداخله نشان داد P=۰ ۰۰۱ این نتایج نشان می دهد که آموزش مهارت حل مساله باعث افزایش کیفیت زندگی شده است در مجموع، انجام آموزش مهارت حل مساله باعث افزایش کیفیت زندگی می شوند که می بایست در این کودکان در نظر گرفته شود