نویسندگان:
رضا ابراهیم زاده دستجردی1 ، رحیم عبدالله فام2 ، شهلا پسندی ملکی3 ، لیلا سلطانی کهجوق4 .1استادیار ،دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ، اصفهان، ایران
2دکتری مدیریت ، استادیار دانشگاه آزاد واحد بناب
3دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
4دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
چکیده فارسی: داستان گویی در فرهنگ یک ملت قرار دارند، از زمان های قدیم نقل قول ها و تجارب اشخاص در دنیا به صورت داستان برایکودکان تعریف می شد تا با وجود رسایی و انتقال مفهوم ، شیرینی خاصی هم داشته باشد هدف این پژوهش بررسی جایگاه داستان و داستان خوانی در برنامه درسی دوره ابتدایی بوده است و به روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون انجام شده است جامعه آماری پژوهش شامل پایه اول ابتدایی شهرستان ملکان درسال تحصیلی ۱۴۰۱ ۰۲ بوده و با توجه به موضوع، کتاب علوم تجربی پایه اول برای تحقیق انتخاب شده است یافته های پژوهش نشان داد که که آموزش مفاهیم علوم تجربی به روش داستان گویی می تواند در یادگیری دانش آموزان موثر باشد