نویسندگان:
ندا قربانی1 ، فاطمه قره داغی2 ، زهرا آقائی3 .1گروه مدیریت دولتی ،دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه آزاد رودهن،رودهن،ایران
2۱ لیسانس علوم اجتماعی پژوهشگری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
3۲ لیسانس برق الکترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه
چکیده فارسی: پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل ترغیب کننده معلمان در تدریس به دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد انگیزه و علاقه به عنوان یکی از موضوعاتی که اغلب در زمینه روانشناسی و آموزش مورد تحقیق قرارگرفته است، انگیزه عموما به عنوان انرژی یا روحیه بخش در نظر گرفته می شود که افراد را به انجام کاری به طور طبیعی سوق می دهد یکی از مهم ترین عواملی که می تواند موفقیت معلمان در امر آموزش و افزایش انگیزه و علاقه برای تدریس را تضمین کنند، نظام پاداش و تشویق است که به دنبال دست یابی به پیشرفت برنامه های آموزشی است در نظام های آموزشی جوامع مختلف و سازمان های آموزشی مختلف در جهان، عوامل خاص و مختلفی ممکن است در تعیین سیستم تشویق و پاداش نقش داشته باشند این پژوهش به شیوه مروری و با استفاده از داده های کتابخانه ای انجام شد نتایج نشان داد معلمان در مدارس ابتدایی بیشتر از معلمان مدارس دوره متوسطه مورد کم توجهی و کم لطفی قرار می گیرند اکثر آنان معتقد هستند که سروکار داشتن با دانش آموزان کم سن و سال به مراتب دشوارتر از سرکارداشتن با دانش آموزان بزرگسال است و بنابراین معتقد هستند باید بیشتر از سایر معلمان در مقاطع تحصیلی دیگر حقوق و مزایا داشته باشند و عوامل متعددی می توانند نقش مشوق را برای معلمان داشته باشند