نویسندگان:
منصور میراحمدی1 ، مهرناز خیرجو2 .1عضو هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2کارشناسی فناوری اطلاعات، دبیر آموزش و پرورش، استان اردبیل، لاهرود
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان توجه به مهارت های اشتغال زا در کتب درسی رشته کامپیوتر هنرستان ها در سالتحصیلی ۱۳۹۹ ۱۳۹۸ انجام گرفته است روش پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان رشته کامپیوتر هنرستان های شهرستان مشکین شهر می باشد که تعداد آن ها ۲۹۷ نفر بود نمونه پژوهش شامل ۱۶۹ نفر از دانش آموزان بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و با استناد به جدول مورگان انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن با بهره گیری از دیدگاه متخصصان و صاحب نظران و پایایی آن با آلفای کرونباخ که برابر با ۰/۹۴ بدست آمد تائید گردید در تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل آزمون t تک نمونه ای با استفاده از نرمافزار spss نسخه ۲۲ استفاده شد نتایج نشان داد که میزان توجه کتب درسی رشته کامپیوتر به مهارت های اشتغال زا از دیدگاه دانش آموزان در حد متوسط می باشد و مهارت های به کارگیری شیوه های محاسباتی و فناوری روز در اولویت اول و مهارت های خلاقیت و حل مساله در اولویت آخر قرار داشتند