نویسندگان:
حمیدرضا خالدی1 ، مریم اسفهرودی2 .1استادیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، شهرری، ایران
2کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه پیام نور واحد بیرجند
چکیده فارسی: اهداف آموزش و پرورش یکی از مواردی است که معلمان برای تحقق آن راه دشواری را در پیش رو دارند و برای رسیدن به اهداف و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باید در هر زمینه ای یک متخصص باشد یک متخصص پویا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در ارزشیابی است و تمامی کوشش های آموزش و پرورش برای جامعه عمل پوشاندن به این امر می باشد معلمان در هنگام تحصیل باید مدیریت کلاس را به خوبی آموزش ببینند و با تجربیات دیگر معلمان آشنا باشند در این مقاله بعد از جمع آوری اطلاعات در این زمینه و بررسی آنان مفهوم مدیریت و پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر هر یک از متغیرها را بیان کرده و سپس راهکارهایی برای مدیریت کلاس به طور موثر و رویکردهای آن را ذکر کرده ایم و در آخر تاثیر سبک های مختلف مدیریت کلاس و مدل تعامل گری را بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم این پژوهش به روش کتابخانه ای و مروری است و برای جمع آوری مطالب به مقالات، کتب و پایگاه های اینترنتی مراجعه شده است و نتیجه گرفتیم که برقراری مهارت های ارتباطی موثر که یکی از مولفه های مدیریت کلاس است، می توانیم انگیزه و اشتیاق تحصیلی را در دانش اموزان تقویت کنیم که در نهایت منجر به پیشرفت تحصیلی آنان می گردد