نویسندگان:
علی صفایی شکیب1 ، نگین ولی پور هفشجانی2 .1عضو هیأت علمی گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد
چکیده فارسی: این تحقیق با عنوان بهبود مشکلات دانش آموز بد سرپرست انجام گرفته است این تحقیق از نوع روایت پژوهی است روایت پژوهی یا Narrative inquiry یک چارچوب تحلیلی است که در آن پژوهشگر به تفسیر داستانهای مرتبط با پدیده مورد بررسی میپردازد این روش به عنوان یک روش تحلیل کیفی مطرح گردیده است بنیاد پژوهش روایی بر روایت است، یعنی نقل سلسله رویدادهایی که برای مخاطب اهمیت دارند حال به موضوع این روایت پژوهی بپردازیم موضوع کودکان بد سرپرست و بی سرپرست از مهمترین موضوعات در زمینه بررسی مشکلات دانش آموزان است افرادبد سرپرست، محبت و توجه کافی را در خانواده دریافت نمیکنند درنتیجه ممکن است رو به روابط ناسالم خطرناکبیاورند و یا رشد اجتماعی و روانی و عاطفی درست نداشته باشند و درنتیجه این احتمال وجود دارد که بسیار پرخاشگر ویا منزوی شوند این پژوهش با استفاده از مشاهده و مصاحبه انجام پذیرفته است پژوهشگر با مصاحبه با راوی این پژوهشتوانسته این اطلاعات را گردآوری کند اینکه راوی خود جز فرهنگیان باسابقه در آموزش وپرورش است و توانستهمشکل خانوادگی حاد دانش آموز را سبکتر کند، نشان میدهد نقش معلمان و کادر مدرسه در حل کردن مشکلاتدانشآموزان بسیار پررنگ است گاهی یک معلم دلسوز آگاه میتواند زندگی دانش آموزش را از این رو به آن رو کند