نویسندگان:
امید مهدیه1 ، نیره قائمیه2 .1گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان
2کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهراان، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با هدف کاربردی بود جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان ۱۱ ۸ ساله ای تشکیل دادند که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ در شهر تهران مشغول به تحصیل بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشهای چند مرحله ای انتخاب شدند حجم نمونه مناسب پژوهش با فرمول تاباخنیک و فیدل ۱۵۰ نوجوان پسر و ۱۵۰ دختربرآورد شد از نوجوانان پرسشنامه اضطراب کرونا، انزوای اجتماعی و وابستگی به اینترنت گرفته شد نتایج پژوهش نشانداد که اضطراب کرونا در وابستگی نوجوانان به فضای مجازی و انزوای اجتماعی آنان سهم دارد