نویسندگان:
طیبه محمودی محمدآبادی1 ، حمید رزمی2 ، محسن رزمی3 ، برات فرد4 .1پژوهشگر پسادکتری دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران
2فرهنگی شاغل در شهرستان انگوت
3فرهنگی شاغل در شهرستان انگوت
4معلم
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر اضطراب مدرسه در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری در مدارس شهرستان هوراند بود جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان هوراند در سالتحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می دهند N=۱۲۲۵ نمونه پژوهش شامل ۴۰نفر از دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری بودند که از طریق مقیاس هوش وکسلر کودکان بدست آمد نمونه ها ۱۰جلسه آموزش مهارتهای زندگی مورد مداخله قرار گرفتند داده ها از طریق تحلیل کواریانس مانکوا مورد تحلیل قرار گرفتند نتایج نشان داد آموزش مهارتهای زندگی بر اضطراب مدرسه در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری اثربخش است بنابراین می توان گفت آموزش مهارتهای زندگی یکی از راه های درمان اضطراب مدرسه در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری می باشد