نویسندگان:
محمدتقی تقوی فرد1 ، علی عباس زاده مقدم ازنو2 ، حسن عباس زاده مقدم3 ، مهدی کوهی اصل4 .1استاد، گروه مدیریت عملیات و فناوری عملیات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
2معلم
3معلم
4معلم
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر اثربخشی قصه درمانی و موسیقی درمانی بر پرخاشگری دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان هوراند بود جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان هوراند در سالتحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می دهند N=۱۵۵۶ نمونه پژوهش شامل ۴۰نفر از دانش آموزان پرخاشگر بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده بدست آمد روش تحقیق نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون بدون گروه کنترل بود داده ها از طریق تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد قصه درمانی و موسیقی درمانی باعث کاهش پرخاشگری در دانش آموزان مدارس ابتدایی می شود و قصه درمانی و موسیقی درمانی در کنار روشهای دیگر درمان پرخاشگری می تواند نتایج امید بخشی داشته باشد