نویسندگان:
محسن جاوید تجریشی1 ، مهدیس مرادی2 ، سیده ستایش عقیلی3 ، حدیثه صفرزاده4 ، سحرناز خسروی5 ، هلنا وزواری6 ، هستی طیبی7 .1گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد الکترونیکی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، ایران
3دانش آموز دبیرستان غیردولتی حضرت فاطمه، کردکوی، ایران
4دانش آموز دبیرستان غیردولتی حضرت فاطمه، کردکوی، ایران
5دانش آموز دبیرستان غیردولتی حضرت فاطمه، کردکوی، ایران
6دانش آموز دبیرستان غیردولتی حضرت فاطمه، کردکوی، ایران
7دانش آموز دبیرستان غیردولتی حضرت فاطمه، کردکوی، ایران
چکیده فارسی: در این مطالعه ارتباط برخی از عوامل بر نگرش فرزند پروری بر خلاقیت نوجوانان بررسی شد و نوع نگرش فرزند پروری والدین به عنوان متغییر مستقل و میزان خلاقیت دانش آموزان به عنوان متغییر وابسته در جامعه آماری۱۰۰ نفره نشان داد ۱۰/۵ درصد از دانش آموزان دارای خلاقیت بسیار بالا، ۳۹/۹ درصد خلاقیت زیاد، ۳۱/۸درصد خلاقیت کم و ۱۷/۸درصد خلاقیت بسیار کم از خود نشان داد بین شیوه های فرزند پروری و میزان خلاقیت دانش آموزان اختلاف معنی داری وجود ندارد P>۰/۰۵ بدین معنی است که خانوارها در این حیطه نمی توانند بر رشد قوه ابتکار و نوآوری فرزندان شان به عنوان حامی نقش آفرینی کند همچنین مشاهده شد عواملی نظیر میزان سطح تحصیلات والدین، وضعیت رفاهی خانواده ها و نشان داد بین تیمارهای مورد بررسی اختلاف معنی داری وجود ندارد P>۰/۰۵ از نظر انعطاف پذیری و خلاقیت بین نوجوانان و تاثیر گذاری پدران بر عملکرد نوجوانان اثرات موثری مشاهده شد