نویسندگان:
مجید احمدلو1 ، رقیه زاهدی خطیر2 .1گروه مدیریت، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.
چکیده فارسی: دانش آموزان پایه ششم در آغاز دوره حساس نوجوانی قرار دارند آسیب های اجتماعی که این دانش آموزان را تهدید میکند بسیار نیستند اما اگر به درستی شناخته نشوند و راه حل اصولی برای آن ها در نظر گرفته نشود، می توانند آسیب هایجدی به دنبال داشته باشند لذا باید تلاش کرد که با شناخت ویژگی های سنی و روانی و رفتاری این گروه ، برای سالمزیستن به آنها کمک کرد دانش آموزان پایه ششم وارد سن دوازده سالگی می شوند این سن آغاز دوره نوجوانی است دوره نوجوانی دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی است این دوره دنیای تازه ای برای افراد است علاوهبر خود فرد ، اطرافیانش نیز باید مراقب خیلی چیزها باشند چون آینده ی فرد در این دوران پایه ریزی می شود آسیبهای بیشماری در دوره نوجوانی فرد را تهدید می کنند در میان این آسیب ها می توان به افت تحصیلی ، اضطراب ،ترس ، فرار از خانه و مدرسه ، کم رویی ، کم توجهی به درس ، دروغ گویی ، خشم و پرخاشگری ، افسردگی ، عدماعتماد به نفس ، گرایش به همجنس خواهی اشواره کورد در این مقاله بر اساس هدف مورد نظر ، بر مفهوم آگاه سازیدانش آموزان ششم ابتدایی از آسیب های اجتماعی ، پرداخته شده و همچنین راه حل هایی در این راستا، بیان گردیده است روش تحقیق توصیفی است و با استفاده از کتاب های روان شناسی و علم تربیتی و علوم رفتاری و تجربیات دورانتدریس به تبیین بحث پرداخته شده است