نویسندگان:
غلامرضا جمشیدیها1 ، لیدا سعیدی2 ، سمیه سارانی شورستانی3 ، سمیه عجمی4 .1هیات علمی- دانشگاه تهران
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر میزان موفقیت آموزشهای مجازی ضمن خدمت در ارتقاء سطح مهارتهای مدیران ومعاونین مدارس ابتدایی شهرستان گنبد که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ مشغول خدمت می باشند روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع پیمایشی بوده است جامعه آماری درپژوهش حاضر شامل تمامی مدیران و معاونین شهرستان گنبد می باشد که بر مبنای جدول کرجسی و مورگانتعداد ۳۲۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد در این پژوهش جهت میزان موفقیت آموزشهای مجازی ضمنخدمت در ارتقاء سطح مهارتهای مدیران و معاونین ، با توجه به مطالعه عمیق مبانی نظری و پیشینه هایتحقیق در این زمینه، ابتدا پرسشنامه محقق ساخته ای منطبق با اهداف پژوهش با ۲۲ گویه تدوین شد پرسشنامه تدوین شده از نظر روایی مورد نظر سنجی ۱۱ نفر صاحبنظر قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات در۲۲ گویه و ۲ مولفه با عناوین مهارت های ارتباطی، اساسی، ادراکی، انسانی و فنی به تایید استاد راهنما و مشاور رسید و پایایی آن پس از اجرای آزمایشی بین ۳۱ نفر از آزمودنی ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ عدد ۱/۲۱۲ محاسبه و تایید شد داده های جمع آوری شده با استفاده از روش های آمار توصیفی شامل جداول توزیعفراوانی و نمودار تجزیه و تحلیل گردید و در راستای تحلیل های استنباطی از آزمون کولموگروف اسمیرنوف جهت تشخیص نرمال بوده داده ها و برای آزمون سوالات تحقیق از آزمون t تک نمونه ای و از طریق نرم افزارspss استفاده شد و نتایج نشان داد: به نظر مدیران و معاونین حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش برگزاری دوره های آموزش مجازی ضمن خدمت به میزان زیادی بر ارتقاء مهارتهای مدیران و معاونین تاثیرگذار است