نویسندگان:
محمد حسین طاهری1 ، خاطره نوبخت2 ، راضیه نوبخت3 ، زیبا نوبخت4 .1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2کارشناسی ارشد، علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اردبیل، ایران
3کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
4کارشناسی ارشد، علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اردبیل، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر انگیزش پیشرفت، سبک های یادگیری و راهبردهای خودتنظیمی بر عملکردتحصیلی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم آموزش مجازی در دوران پاندومی کرونا انجام گرفته است روشاین پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش اجرا توصیفی غیرآزمایشی و طرح پژوهش همبستگی از نوعتحلیل مسیر می باشد جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان مشکین شهر به تعداد۶۰۰۰ نفر که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ مشغول به تحصیل بودند، تشکیل داد حجم نمونه براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از بین دانش آموزان متوسطه دوم با توجه به رشته ها و کلاس ها،به تعداد ۳۶۰ نفر انتخاب شد در این پژوهش از ابزار پرسش نامه های استاندارد؛ راهبردهای یادگیری خودتنظیمی MSLQ ، عملکرد تحصیلی فام و تیلور ۱۹۹۹ ، انگیزش پیشرفت هرمنز ۱۹۷۰ و سبک های یادگیری کلب ۱۹۸۵ استفاده شد کلیه تحلیل های آماری در سطح خطای ۰/۰۵ و با کمک نرم افزارهای Smart PLS و Amos انجام گرفته است نتایج نشان داد سبک های یادگیری و انگیزش تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطعمتوسطه دوم آموزش مجازی در دوران پاندومی کرونا اثر مستقیم دارد همچنین نتایج نشان داد راهبردهایخودتنظیمی از طریق سبک های یادگیری و انگیزش پیشرفت بر عملکرد تحصیلی تاثیر می گذارد می توان بابرنامه ریزی صحیح در راستای بهبود عملکرد تحصیلی از سبک های یادگیری، راهبردهای خودتنظیمی و باورهایانگیزشی دانش آموزان بهره جست