نویسندگان:
علی اصغر سالارنژاد1 ، سپیده ساکی2 ، نسیم ساکی3 .1دانش آموخته دکترای فناوری اطلاعات، گروه مدیریت دانشکده مدیریت و علوم نظامی، دانشگاه امام علی(ع)، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی
3کارشناسی اتاق عمل
چکیده فارسی: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای مدیریت تعارض برسلامت سازمانی است جامعه آماری این پژوهششامل کلیه معلمان در مدارس متوسطه دوم شهر خرمآباد می باشد که تعداد آن ها ۱۴۱۶ نفر است جهت نمونهگیری از جدول کرجسی مورگان استفاده شد و نحوه نمونه گیری به صورت طبقه بندی نسبی می باشد و حجم نمونهشامل ۳۰۲ نفر برآورد گردید در این پژوهش برای سنجش متغیرهای پژوهش، از پرسشنامه های سلامت سازمانیهوی و فیلدمن ۱۹۹۶ و راهبردهای مدیریت تعارض پونتام و ویلسون ۱۹۸۲ استفاده شد روایی صوریپرسشنامه ها نیز بر اساس ظاهر گویه ها و طراحی آن ها، با مراجعه به نظر متخصصان موضوع مشخص و تایید شد درپژوهش حاضر ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی ابزارهای اندازه گیری پژوهش مورد استفاده قرار گرفت و همهپرسشنامه ها از پایایی لازم برخوردار بودند به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنفاستفاده شد با توجه به نرمال نبودن توزیع داده ها جهت وارسی هدف اصلی پژوهش و آزمون الگوی پیشنهادی، ازروش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای spss۲۴ و SmartPLS۳صورت گرفت به این صورت که بخش آمار توصیفی با نرم افزار spss نسخه ۲۴ و معادلات ساختاری با نرم افزارSmartPLS نسخه ۳ انجام شد یافته های پژوهش نشان داد که راهبردهای مدیریت تعارض بر سلامت سازمانیمعلمان مدارس متوسطه شهر خرم آباد تاثیر دارد به طوری که با افزایش مدیریت تعارض شاهد سلامت سازمانی می باشیم