نویسندگان:
کیوان صالحی1 ، جعفر روایی2 ، زهرا مهربان سرآسیاب3 ، زینب کابلی4 ، زینب مرادی سیرچی5 .1عضو هیأت علمی دانشگاه تهران؛ دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی
2کارشناس ارشد سلامت سالمندی،
3کارشناس آموزش ابتدایی
4کارشناس آموزش ابتدایی
5کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی
چکیده فارسی: بدیعه پردازی یکی از روش های فعال یادگیری است که خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد هدف از پژوهشبررسی مروری مقالات فارسی است که در مورد روش تدریس بدیعه پردازی در دانش آموزان دوره ابتدایی صورت گرفتهاست روش کار :در این مقاله مروری ابتدا از پایگاه های در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاه SID وبانک اطلاعاتنشریات کشور مگیران با کلید واژه بدیعه پردازی، دانش آموزان ۶۷ مقاله پیدا شد که با بررسی عنوان و چکیده ومتن مقالات تعداد ۷ مقاله مرتبط یافت شد هدف از این تحقیق بررسی مروری تاثیر روش تدریس بدیعه پردازی برخلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد با توجه به نتایج مقالات بررسی شده نشان داد که روش تدریس بدیعهپردازی سبب افزیش خلاقیت دانش آموزان در دوره ابتدایی می شود اجرای موثر برنامه های درسی و آموزشی نیازمندفراهم کردن بسترها و به کارگیری ابزارهای مناسب می باشد