نویسندگان:
مجید مزیدی شرف آبادی1 ، بهزاد پادروندی2 ، ایوب پادروندی3 ، محمد سوری4 ، سعید تاجیک5 ، زهرا امرایی6 .1دانشجوی دکترای رشته تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی دانشگاه شاهد تهران
2کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دبیر جغرافیا
3کارشناس ارشد مشاوره، دبیر آمورش و پرورش
4کارشناس ارشد جامعه شناسی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رومشکان
5دکترای ادبیات، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا
6کارشناس ارشد ادبیات، دبیر آموزش و پرورش
چکیده فارسی: عوامل ایجاد انگیزه در افراد متفاوت است و هر فرد به نوعی انگیزه می گیرد برای با انگیزه بودن در هر زمینه ای به خصوص آموزش و پرورش باید بدانیم چه چیزهایی باعث می شود همیشه انگیزه داشته باشیم و چه چیزهایی باعث از بین رفتن این حس درونی می شوند؟ به همین دلیل شناخت عوامل ایجاد انگیزه بسیار مهم است با عنایت به اینکه یکی از اساسی ترینمولفه های تعلیم و تربیت، معلمان است، و شناخت معلم و مربی و کشف نیازها و عوامل ایجاد کننده انگیزه های وی می تواند در اثر بخشی فرایند تدریس و آموزش باعث پویایی و رشد نطام یادگیری و کارایی نظام آموزش و پرورش شود، هدف اساسی پژوهش حاضر را بررسی و شناخت عوامل ایجاد انگیزه در معلمان قرار دادیم روش تحقیق در مقاله حاضر توصیفی، کتابخانه ای و مصاحبه با معلمان و مربیان بوده است یافته های تحقیق نشان می دهد که برای افزایش انگیزه معلمان بهاستفاده از روش های نوین آموزشی، ابعاد سازمانی، آموزشی، فرهنگی، ارتباطی و مادی مورد توجه قرارگیرد