نویسندگان:
زهرا سادات میرهاشمی1 ، محمد رستمی فرزقی2 ، محمد رضا کرامتی3 .1استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی، دانشکده الهیات، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران
2دانشجو کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی
3دانشیار دانشگاه تهران
چکیده فارسی: آموزش و پرورش از مهم ترین نهادهای هر کشوری محسوب می شود که پایه گذار رشد و توسعه آن ملت خواهد بود معلم مهم ترین رکن آموزش است اگر معلم نقش خود را به خوبی ایفا کند موجب ارتقای کیفی آموزش خواهد شد ارزش یابی یکی از ابزارهایی است که به کمک آن میتوان عملکرد معلمان را ارزیابی کرد و در جهت بهبود گام برداشت به نظر می رسد در ایران ارزشیابی معلمان موفق نبوده بنابراین در پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و با روش مروری به گردآوری مقالات پرداخته است و به بررسی شیوه ارزش یابی معلمان می پردازد یافته های این پژوهش نشان داد که ارزش یابی معلمان در ایران کارایی لازم را نداشته و نتوانسته موفق عمل کند