چکیده فارسی: پژوهش حاضر با رویکرد کمی و با روش پیمایشی انجام گرفته است و جامعه ی آماری آن شامل ۳۰۰ نفر بود که حجم نمونه بر اساس جدول مورگان ۱۶۹ نفر تنظیم شد مهارت های مدیریت کلاس معلمان توسط پرسشنامه فنون مدیریت کلاس دیاز و همکاران، ۲۰۱۸ ارزیابی شد دادهها از طریق نرمافزار SPSS۲۲ تجزیه و تحلیل گردید و بر اساس آن می توان گفت که بین راهبردهای مدیریت کلاس در میان معلمان مبتدی و باسابقه تفاوت معناداری وجود دارد سطح معناداری ۰۱ / ۰ و عملکرد معلمان باسابقه در این امر جدیتر و نگرش آنان نسبت به مفهوم مدیرت کلاس وسیعتر است؛ همچنین باید اذعان داشت که بر اساس نتایج آزمون T مهارت معلمان مدارس دولتی و غیرانتفاعی در مدیریت کلاس تفاوت چندانی ندارد سطح معنی داری بزرگتر از ۰۵ / ۰