نویسندگان:
هاشم قادری1 ، سمیه سعادتی2 ، عطیه فیاض فاروجی3 .1دانشگاه علامه طباطبائی
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی و معاون آموزشگاه
3دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: مدیریت کلاس؛متغیری کلیدی در ایجاد جو مطلوب برای آموزش و یادگیری دانش آموزان به شمار می آید و افزایش علم و دانش و تغییرات پرشتاب سبب شده است که سازمان ها، آموزش و پرورش را در راس برنامه های خود قرار دهند یکی از عواملی که باعث می شود معلم تدریس اثربخش داشته باشد، این است که بتواند کلاس درس را مدیریت کند و انگیزه شغلی، توانایی معلم را بالا می برد و نتیجه آن بهبود عملکرد دانش آموزان در سازمانی در قالب مدرسه خواهد بود لذا دراین مقاله ضمن تعریف مدیریت کلاس درس و ویژگی های آن و اهمیت انگیزه شغلی معلم و رابطه آن با مدیریت کلاس درس مورد بحث قرار می گیرد و در این مقاله از روش کتابخانه ای استفاده شده است