نویسندگان:
محمد محمودی کیا1 ، وجیح اله رنجبر2 ، قاسم نورمحمدی3 ، نسرین نورمحمدی4 .1استادیار گروه اندیشه سیاسی در اسلام پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی
2دانش آموخته کارشناسی ارشد، رشته مدیریت صنعتی، دانشگاه تجارت تاجیکستان، تکمیلی دانشگاه تهران،
3دانش آموخته کارشناسی ارشد، رشته الهیات و فقه و مبانی حقوق اسلامی، دانشگاه آزاد واحد خرم آباد
4دانش آموخته کارشناسی ارشد، رشته علوم تربیتی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
چکیده فارسی: جامعه امروزی با سرعت در حال تغییر می باشد روشن است که آموزش و پرورش و آنچه با آن در ارتباط هستند نیز از این تغییرات در امان نیستند با توجه به گسترش ارتباطات و فناوری های اطلاعات و ایجاد روش های نوآورانه و جدید، محیط های آموزشی باید به طور مداوم خود را با پیشرفت ها و تغییرات ایجاد شده در دنیای امروزی هماهنگ سازن د، تا بتوانند افرادی با شایستگی و توانایی های بالایی تربیت نمایند در حال حاضر آموزش به عنوان یکی از مهم ترین عامل های پیشرفت هر جامعه ای شناخته شده است در فرایند آموزش، معلمان باید از امکانات و وسایلی بهره بگیرند که بتوانند به یادگیری با کیفیت بهتر و اثر بخشتر در جریان آموزش کمک نمایند از این رو میتوان با استفاده از انواع تکنولوژیهای نوین آموزشی، انواع ابزارها و شیوههای نوآورانه و جدید و برنامه ریزی های استراتژیک قدرت تدریس معلمان و به دنبال آن یادگیری دانش آموزان را افزایش داد تا از این طریق آنها بتوانند برای دنیای واقعی پس از فارغ التحصیلی آماده شوند در واقع هدف از این تحقیق بررسی تاثیر یادگیری و یاددهی دانش آموزان با استفاده از انواع روش های جدید تکنولوژی نوین آموزشی و برنامه ریزی های استراتژیک به کار گرفته شده در دنیا می باشد