نویسندگان:
عبدالهادی وحیدی فردوسی1 ، مهناز آرمند2 .1استادیار، دانشکده حقوق، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
2دکتری تخصصی مشاوره خانواده، دانشگاه علوم تحقیقات
چکیده فارسی: دانش آموزان آهسته گام حد فاصل کودکان با نیازهای ویژه و کودکان طبیعی قرار دارند آنها توانایییادگیری مهارت های تحصیلی و علمی را دارا هستند اما در مقایسه با دیگر همسالانشان برای یادگیری، به زمانبیشتر، تکرار بیشتر و همچنین صبر بیشتری از سوی والدین و آموزگاران خود نیاز دارند پژوهش حاضر با هدفاثربخشی بازتوانی شناختی رایانه محور بر بهبود توجه و تمرکز پایدار و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان آهستهگام شهرستان قصر شیرین انجام شد جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر ۹ تا ۱۱ سال دارای آهسته گامشهرستان قصر شیرین در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ بودند که از این تعداد ۴ نفر به صورت در دسترس انتخابشدند برای گردآوری داده ها از ابزارهای، آزمون توجه و تمرکز آزمون ۲d بریکن کمپ ۲۰۰۲ و آزمونپیشرفت تحصیلی و تشخیصی شلو ۱۹۹۳ استفاده شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل دیداری رسمنمودار ، فرمول درصد بهبودی و شاخص تغییر پایا استفاده شد نتایج نشان داد، درصد بهبودی کلی برای توجه و تمرکز پایدار و پیشرفت تحصیلی به ترتیب ۴۶/۵۱ و ۵۸/۹۳ بود و این مقادیر در مرحله پیگیری به ترتیب ۴۴/۰۰۵ و ۵۷/۵۰ محاسبه شد پیشنهاد می شود در مراکز مشاوره از این روش استفاده شود