نویسندگان:
میثم لطیفی1 ، لیدا لطیفی2 .1دانشیار گروه مدیریت دولتی،دانشکده معارف اسلامی ومدیریت،دانشگاه امام صادق(ع)،تهران،ایران
2کارشناس علوم تربیتی دانشگاه پیام نور اسلام اباد غرب
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف پیش بینی بهزیستی روانشناختی بر اساس باورهای انگیزش تحصیلی و هیجانتحصیلی در دانش آموزان انجام شد جامعه آماری شامل دانش آموزان متوسطه شهر اسلام آباد غرب می باشد جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که تعداد ۱۸۱ نفر جهت نمونه انتخاب شدند ابزارهای پژوهش پرسشنامه های بهزیستی روانشناختی ریف ۱۹۸۹ ، باورهای انگیزش تحصیلی پینترنچ وهمکاران ۱۹۹۱ و هیجانات تحصیلی پکران، گوئتز و فرنزل ۲۰۰۵ بود برای تجزیه و تحلیل داده ها ازروش های آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شده و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ تحلیل شد نتایج نشان داد، بین باورهای انگیزش تحصیلی و هیجان تحصیلیبا بهزیستی روانشناختی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و باورهای انگیزش تحصیلی و هیجان تحصیلیقادر به پیش بینی بهزیستی روانشناختی می باشند