نویسندگان:
آزیتا امیرفخرایی1 ، احمد قربانی شاه نجفی2 ، علی جنتی3 .1استادیار گروه روانشناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران (نویسنده مسئول)
2کارشناسی ارشد، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی واحد شهرکرد
3کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان فلارد
چکیده فارسی: یادگیری سازمان بر اساس دانش و تجربه گذشته یعنی بر مبنای حافظه سازمان که مبتنی بر مکانیزم های نهادی خط مشی هااستراتژی ها و مدل های واضح مورد عمل در سازمان می باشد این پژوهش درپی آن بوده است که به بررسی رابطه بین حافظهسازمانی با چابکی سازمانی بپردازد این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی میباشد جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری تشکیل می دهد که ازاین تعداد ۹۲ نفر براساس فرمول کوکران انتخاب شدند ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد که پایایی آن با استفاده از روش