نویسندگان:
زینب هاشمی خواه1 ، پروین ظفرنمون2 ، سهیلا صالحی فر3 ، هدیه یاقوتی رحیم4 .1حق التدریس، گروه تعاون و رفاه، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد
2کارشناس علوم تربیتی با گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه پیام نور سر پل ذهاب
3کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
4کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده فارسی: مطالعه حاضر با هدف مقایسه نیمرخ روانشناختی، سبک های تصمیم گیری و سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دختر دارایپدران جانباز و عادی انجام شد روش پژوهش علی مقایسه ای و جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر دارای پدر جانباز و مشغول به تحصیل در دوره متوسطه دوم شهر کرمانشاه و همتایان آنها در خانواده های غیرجانباز در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ بود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دارای پدر جانباز به صورت نمونه گیری هدفمند و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دارای پدرغیرجانباز از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند ابزارهای پژوهش، پرسشنامه های MMPI ، سبک های تصمیم گیریاسکات و بروس و سازگاری اجتماعی بل بودند داده ها به روش تحلیل واریانس چندمتغیره و تک متغیره با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه ی ۲۱ تحلیل شدند یافته های پژوهش نشان داد، تفاوت آماری معناداری بین دو گروه دانش آموزان دختر دارایپدران جانباز و عادی در نمرات نیمرخ روانشناختی، سبک های تصمیم گیری و سازگاری اجتماعی وجود دارد و دانش آموزان دارای پدران غیرجانباز وضعیت بهتری از لحاظ نیمرخ روانشناختی، سبک های تصمیم گیری و سازگاری اجتماعی نسبت بهدانش آموزان دارای پدران چانباز دارند P<۰/۰۰۱