نویسندگان:
حسین رستم زاد1 ، گیتی عزیزی2 .1استادیار گروه حقوق، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد سلامی واحد سنندج
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف پیش بینی بهزیستی روانشناختی بر اساس باورهای انگیزش تحصیلی و هیجانتحصیلی انجام شد جامعه آماری شامل دانش آموزان متوسطه دوم شهر سنندج در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ بود جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که تعداد ۱۸۱ نفر جهت نمونه انتخابشدند ابزارهای پژوهش پرسشنامه های بهزیستی روانشناختی ریف ۱۹۸۹ ، باورهای انگیزش تحصیلیپینترنچ و همکاران ۱۹۹۱ و هیجانات تحصیلی پکران، گوئتز و فرنزل ۲۰۰۵ بود برای تجزیه و تحلیلداده ها از روش های آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شده و داده هابا استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ تحلیل شد نتایج نشان داد، بین باورهای انگیزش تحصیلی و هیجانتحصیلی با بهزیستی روانشناختی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و باورهای انگیزش تحصیلی و هیجانتحصیلی قادر به پیش بینی بهزیستی روانشناختی می باشند