نویسندگان:
احمد عزیزخانی1 ، ساغر کاظمی2 ، هاجر خورمهر3 .1دانشگاه اصفهلن
2آموزش و پرورش استان فارس، بیرم
3آموزش و پرورش استان فارس، بیرم
چکیده فارسی: از آموزش الکترونیکی می توان به عنوان روشی برای یادگیری بر مبنای استفاده از فناوری اطلاعات نام برد و این باور وجود دارد که این نوع آموزش قدرت تغییر روش تدریس ما را دارد و ممکن است یادگیری را بهبودبخشد با این وجود هنگام آموزش الکترونیکی معلمان همیشه برخی از عناصر حیاتی تدریس ، از جمله انگیزه دانش آموزان را در نظر نمی گیرند در این مقاله به بررسی نقش انگیزه دانش آموزان در محیط آموزش الکترونیکی پرداخته شده است چرا که اکثر اوقات فرض معلمان این است که یادگیرندگان الکترونیکی فعال و خودش جوش هستند و تا حد زیادی این موضوع نادیده گرفته می شود این مقاله به بررسی عناصر خاصی می پردازد که می توان به کمک آن ها انگیزه دانش آموزان را در محیط آنلاین تقویت کرد