نویسندگان:
وحید آرائی1 ، پویا سمعیان2 .1استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2کارشناسی ، آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان علامه امینی ، تبریز ، ایران
چکیده فارسی: وجود اصول و قواعد کل ی آموزش های دینی در مدارس و مناسبات انسانی و مرجعیت آن برای تفسیر رفتارهاآن چنان آشکار است که غالبا_ نیازی به بیان تشریحی آن وجود ندارد بدیهی است که هیچ کنش و واکنش انسانی نمی تواند در خلا و بدون ضابطه ای مشخص آغاز، و بی هدف پایان پذیرد تربیت به عنوان فرا یندی که نتیجه ی آن صرفا در مقام عمل روشن می شود، دارای وجه ه ای کاملا_ عملی و کاربردی است از این جهت ، هرگونه تلاش نظری در چارچوب مفهومی با ید ناظر به فواید عملی باشد در این میان نقش مبد ل های نظری به عملی و انتقال دهنده ها روشن می شود تبلورمفهوم مبدل در ماهیت اصل تربیتی ، به عنوان آخرین مرحله ی نظر و سرآغازاو لین مرحله عمل تربیتی ، مهم ترین نقشی است که ضرورت وجود اصول را در نظام تربیتی تبیین می کند