نویسندگان:
سیده زهرا صابری نیکو1 ، نیلوفر امینی2 .1استادیار گروه ادبیات، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر انزلی، ایران
2کارشناس حسابداری دانشگاه علامه محدث نوری غیردولتی غیرانتفاعی
چکیده فارسی: نظارت آموزشی ، مبتنی بر اصولی است که ملاحظات آن باعث می شود که هدفمند بودن و پویایی یک سیستم آموزشی ، تضمین گردد به منظور اینکه هر کار خاصی ، چه کار ساده باشد و یا اینکه تخصصی باشد را انجام دهیم ، نیازمند این است که انجام دهنده آن کار،فعالیتش را شروع کند و ادامه دهد و با مشاهده کامل اصول مربوطه به فعالیتی که بیان کردیم ، همان کار را انجام دهیم درک نظرات و نظیات نظارت آموزشی در یک سیستم آموزشی و دستیابی به کمک مشابهی برای توسعه کیفی ثابت آن و تولید ویژگی های آموزشی جدید آن ، به اصول اصلی نظارت ، بستگی دارد آن اصول نظارت باید همواره در رابطه با اصول بیان شده و فعالیت ها و برنامه های مربوط به آن ، مرتبط باشد بنابراین ، با توجه به اهمیت مشاوره و ملاحظات اصول مربوط در نظارت و راهنمایی آموزشی مهمی که در این مقابله به آن پرداخته ایم ، هدفمان این است که اصول و نظارتی را بیان کنیم که بتواند در طراحی و اجرای نظارت آموزشی ، به ناظران کمک کند