نویسندگان:
محمد مولوی1 ، آرزو دشتی چوبر2 ، پوران صورتی3 .1دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث، دانشگاه بین المللی امام خمینی ره ، قزوین
2کارشناسی ارشد گروه مدیریت آموزشی واحدآستارا دانشگاه آزاداسلامی آستارا ایران
3عضوهیئت علمی گروه مدیریت واحدآستارا دانشگاه آزاداسلامی استارا ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین عوامل انگیزشی و وظیفه شناسی معلمان ابتدایی شهرستان آستارامی باشد این پژوهش توصیفی و کاربردی است که به شیوه همبستگی انجام شده است جامعه آماری پژوهش ، شامل معلمان ابتدایی مدارس دولتی شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ که بر اساس آمار بدست آمده به تعداد ۳۷۹ نفر گزارش گردید که با استفاده از جدول مورگان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده نمونه آماری به تعداد ۱۸۱ نفر انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه های استاندارد عوامل انگیزشی با وظیفه شناسی استفاده شد برای تجزیه و تحلیل داده ها، از ضریب همبستگی پیرسون و ضریب تعیین استفاده گردید نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که عوامل انگیزشی و ابعاد آن با وظیفه شناسی معلمان رابطه معناداری دارند ۰۰۱/۰ P< با توجه به یافته ها می توان بیان کرد که ابعاد عوامل انگیزشی از متغیرهای اثر گذارمهم بر وظیفه شناسی معلمان بوده و ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت تقویت عوامل انگیزشی را آشکار می کند