نویسندگان:
لیلا رئیسی1 ، صغری غلامی2 ، مریم صمدی کوشکی3 ، کبری رضایی4 ، فاطمه علایی مقدم5 ، زهرا کشاورزی6 ، مهین احمدی عبدآباد7 .1عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)،اصفهان،ایران
2دبیر آموزش و پرورش
3دبیر آموزش و پرورش
4دبیر آموزش و پرورش
5دبیر آموزش و پرورش
6دبیر آموزش و پرورش
7دبیر آموزش و پرورش
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین مهارت خودآگاهی با اخلاق حرفه ای کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اسفراین می باشد روش انجام تحقیق توصیفی بوده که بصورت پیمایشی انجام شده است جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اسفراین فعالیت دارند بوده که تعداد آنان ۱۰۰ نفر می باشد حجم نمونه مورد مطالعه با توجه به جدول کرجسی و مورگان ۸۰ نفر بوده که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مهارت خودآگاهی که شامل ۱۱ سوال و پرسشنامه اخلاق حرفه ای کادوزیر ۲۰۰۰ بهره گرفته شده است که ضریب پایایی آنها بااستفاده ازضریب آلفای کرانباخ به ترتیب /۷۶۰ و /۷۲۰ بدست آمد جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی جداول فراوانی ، نمودارها ، تعیین شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی ، درصدها و نسبت ها و آماراستنباطی ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون و استفاده گردید و با استفاده از نرم افزار spss ۱۸ موردتجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین مهارت خودآگاهی با اخلاق حرفه ایکارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اسفراین رابطه معنادار وجود دارد