نویسندگان:
مسعود راعی1 ، فریبا شوهانی2 ، صبا سجادی3 .1عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحدنجف آباد،نجف آباد ،ایران
2فوق دیپلم آموزش ابتدائی ، دانشگاه آزاد واحد مهران ، ایلام
3لیسانس جغرافیا، دانشگاه پیام نور واحد ایلام ، ایلام
چکیده فارسی: پرخاشگری فعل و انفعالی است که گاهی فرد جهت اینکه خود را تخلیه کند و به سرکوبی امیال و اطرافیان خود می پردازد که اگر این حس منفی کنترل نشود ممکن است سبب ایجاد یکسری عواقب شخصی برای فرد شود و این می تواندمخصوصا در دوران جوانی وکودکی مضر و منفی باشد که باید مراقب بود تا روحیه ستیزه جویی در فرد به عنوان مخرب ظاهر نشود چرا که ممکن است عواقب خطرناکی مخصوصا در محیط دانشگاه و مدرسه به همراه داشته باشد که این امر می تواند تاثیر بسزایی در نوع برخورد با دیگران داشته باشد که هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان است که می توان گفت بین پرخاشگری دانش آموزان ضعیف و دانش آموزان ممتاز تفاوت وجود دارد این تفاوت به آن معنا است که بین پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد