نویسندگان:
سلمان جلالی1 ، کوروش رهداری جوبشهر2 ، بیژن مرادیان3 ، اسلام مرادی4 .1دانشجوی دکتری ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد زاهدان
2کارشناس آموزش ابتدایی، دبیر آموزش و پرورش شهر هلیلان
3کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دبیر آموزش و پرورش شهر هلیلان
4کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دبیر آموزش و پرورش شهر هلیلان
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه خودکارامدی و اهمال کاری در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر هلیلان بود روش پژوهش حاضر با توجه توصیفی و از نوع همبستگی است جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر هلیلان بود که ۲۰۰ نفر با استفاده از فرم تعیین حجم نمونه کوکران به روش دردسترس انتخاب شدند اطلاعات این پژوهش از طریق پرسشنامه هایاهمال کاری تاکمن ، خودکارامدی شرر جمع آوری شد تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری spss انجام شد روش آماری استفاده شده برای تجزیه و تحلیل داده ها ضریب همبستگی پیرسون بود نتایج نشان داد که بین خودکارامدی و اهمال کاری ۶۲/۰ رابطه منفی معناداری وجود دارد یافته های این پژوهش می تواند به مشاوران و مربیان آموزشی در انجام مداخلات مفید جهت کاهش اهمال کاری تحصیلی و به تبع آن افزایش پیشرفت در دانش آموزان کمک کند