نویسندگان:
علیرضا صنعت خواه1 ، سوسن سواری2 ، حمیده عزتی3 ، آراسته عزیزی4 .1استادیارگروه علوم اجتماعی ,و عضو بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد کرمان، دانشگاه ازاد اسلامی،واحد کرمان،ایران
2آموزگار شاغل در آموزش و پرورش شهرستان ورزقان
3اختلالات یادگیری در کودکان و نوجوانان
4آموزگار شاغل در آموزش و پرورش شهرستان ورزقان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر، به بررسی اختلالات یادگیری در کودکان و نوجوانان می پردازد که با روش اسنادی و بهره گیری از منابع کتابخانه ای نوشته شده است افرادی که با چنین مشکلی روبرو هستند اغلب ازتوانایی ذهنی مناسبی برخوردارند اما ممکن در یک یا چند درس دچار مشکل شوند که نقش معلم و والدین می تواند در اینجا به عنوان نقش حمایتی موثر واقع شود برقراری ارتباط مناسب توسط معلم با دانش آموزی که دچار اختلالات یادگی است می تواند تاثیر شگرفی در وضعیت روحی و درس دانش آموز داشته باشد بررسی مفاهیم اختلالات یادگیری، تاریخچه، ویژگی ها وعلل احتمالی اختلالات از جمله عناوینی هستند که مورد بحث وبررسی قرار گرفته شده است