نویسندگان:
میثم نجاران1 ، مهدی میرزایی2 ، مبین خیری3 ، محمدمعین بلوطی4 ، رامین دارابی5 .1گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی (علوم و تحقیقات)، بجنورد، ایران
2دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران، آموزگار اداره آموزش وپرورش منطقه موسیان، استان ایلام
3دانش آموخته کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان ایلام،آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان دهلران، استان ایلام
4دانش آموخته کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان ایلام، آموزگاردبستان شهید فهمیده، اداره آموزش و پرورش منطقه موسیان، استان ایلام
5دانش آموخته کارشناسی علوم تربیتی پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان ایلام،آموزگار اداره آموزش و پرورش منطقه موسیان، استان ایلام
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی ابعاد مدیریت دانش در معلمان ابتدایی با تمرکز بر ویژگی ها،چالش ها، کارکردها و مزایای آن است روش پژوهش حاضر، توصیف ی و از نوع تحقیقاتمروری است در پایان مشخص شد که ویژگی های مدیریت دانش در معلمان ابتدایی شامل:طبقه بندی دانش، مدیریت دانش شخص ی معلمان، دستیابی به دانش ضمنی و تجزیه و تحلیلبازتاب عمل تدریس در کلاس درس چالش ها شامل: عدم آگاه سازی جامعه ، معلمان ودانش آموزان در مورد نحوه توسعه مدیریت دانش، نبود زیرساخت های لازم و کافی، عدمسازماندهی، نگهداری و انتشار دانش در سطح مدارس ابتدایی کارکردها در برگیرنده: خلقو انتقال دانش، رشد توسعه حرفه ای معلما ن در کاربرد روش ها و فنون تدریس، تبادلمتقابل در تسهیم دانش و ارتقاء مهارت های تدریس معلمان و مزایا هم شامل: پرورش هوشسازمانی، انطباق با شرایط و محیط، اطلاعات روزآمد، زمینه بروز خلاقیت و نوآوری، آزاداندیشی، ایجاد و کاربرد سرمایه عقلانی، پردازش اطلاعات، انسجام دانش و بستر جنبشنرم افزاری و ابزار تولید علم می باشد