نویسندگان:
شهامت حسینیان1 ، فرشته پیش خورد2 ، حسن پیش خورد3 ، زهرا تقوی نیا4 .1دانشیار گروه مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع علوم انتظامی امین، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
3دانشجوی فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
4دانشجوی کارشناسی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی عوامل تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد روش پژوهش،توصیفی از نوع اسنادی است جامعه پژوهشی شامل کلیه منابعی است که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطاتدر آموزش وجود دارد و از نمونه گیری در دسترس استفاده شده است؛ بدین صورت منابعی که در دسترسپژوهشگر قرار گرفته است به عنوان نمونه در نظر گرفته شد روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه بااستفاده از فیش برداری بوده است که محقق سعی نموده است اطلاعات مورد نیاز را فیشبرداری کند سپس باتفکر و تامل فراوان آنها را دسته بندی و تحلیل کند نتایج کلی این پژوهش حاکی از آن است که به طور کلیعواملی که بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارند را میتوان به سه دسته تقسیم کرد؛ عواملفیزیولوژیکی، عوامل روانشناختی، عوامل محیطی که در این پژوهش ما رابطه خانواده و پیشرفت تحصیلی،ارزشها و انتظارات والدین و پیشرفت تحصیلی، شرایط اجتماعی و اقتصادی و پیشرفت تحصیلی، انتظاراتمعلم و پیشرفت تحصیلی، نمره و ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی را بررسی کردیم